طرح آموزشی پیشنهادی : درس کنار درس
طرح آموزشی پیشنهادی : درس کنار درس
1. سئوالات مساله ::
· آیا میتوان از تمامی مطالب، مسائل و اتفاقات پیرامون خود و دیگران درسها و نکات خوبی اموخت !؟
· آیا در درس، کلاس، اداره، فعالیتها، ... میتوان برای کلیات و جزییات نکات موثر را آموخت !؟
· آیا میتوان برای همه ابعاد زندگی فردی و جمعی این دروس را در کنار درسهای اصلی به آسانی آموخت !؟
· آیا میتوان این دروس را بکار گرفت !؟ آموزش داد !؟ تا حتی درس دانشگاهی را بهتر و عمیقتر آموخت !؟
2. اهداف طرح ::
شناسایی و بکارگیری مفید نکات موثر از مطالب درسی و محیطی برای درک بهتر کلیات و جزییات مسایل
در همه ابعاد زندگی با هدف توسعه و ارتقاء پایدار، مثبت، موفق و فراگیر آنها.
3. فرایند اجرا ::
همکاری مجریان، اساتید، دانشجویان، مسئولان و کارکنان در شناسایی نکات موثر
برای درس گرفتن از مسایل درسی، آموزشی، اجرایی، محیطی، ... .
4. فعالیتها :: جلسات، همایشها، کلاسها، اردوها، وبلاگ نویسی، مقاله نویسی، ...
· جلسات توجیهی برای مسئولین، مدیران، اساتید، دانشجویان، کارکنان، ...
· همایشهای تبلیغی برای مسئولین، مدیران، اساتید، دانشجویان، کارکنان، علاقمندان ...
· ترغیب و تشویق برای مقالات، اشعار، وبلاگ نویسی، ...
· تهیه گزارش برای مساله فوق، در قالب یک طرح شامل مقدمه، سرفصل و نتیجه گیری تهیه کنید.
5. سرفصل ::
· 17 هفته ایی برای درس گرفتن از مطالب یک حوزه کاری خاص طراحی باشد.
· 17 زیرحوزه از مهمترین عناوین و فعالیتهای مربوط به کار خود را انتخاب کنید.
· مهمترین بدیهیات، تعاریف، اصول، فرضیات، مثالها، قضایا، مسایل، کاربردها و مشکلات، راه حل ها، تجزیه و تحلیل ها و ... را بنویسید ( برای هر زیرحوزه فوق الذکر).
6. اولویت ها ::
برای مقایسه و اولویت دهی به سرفصل های مرتبط و یا مشابه چه باید کرد ؟
7. ساختارها ::
· سازماندهی مسئولین، مدیران گروه ها، اساتید، مدرسان، دانشجویان برتر و علاقمند و ...
· ایا در نظام فوق و یا در هر گونه از سایر تظامهای بشری، بدون داشتن ساختار لایه ایی و یا فرآیندهای دقیق و منظم همگرایی عقلایی ممکن است !؟
· ابزارهای لازم :: آیا در هر سازمان و مجموعه ایی، بدون ابزارهای هدایت، نظارت، رعایت و قضاوت مصوب بر همه امور ساختارها، فرآیندها و افراد حقیقی و حقوقی، پیشرفت منطقی و دائمی ممکن است !؟
8. نقاط قوت و ضعف ::
شناسایی نقاط قوت و ضعف در کلیه مراحل از ایده سازی، طراحی، تنظیم، اجرا، نظارت، بازنگری، اصلاح، و نتیجه گیری.